Sequoia Park, San José - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu Sequoia Park, San José - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu

Sequoia Park, San José

Door: Kim en Cindy

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, San José

Naar het Sequoia National Park:

We gingen vanuit Los Angeles naar het Sequoia Park. We hadden de TomTom aan staan om ons naar het Sequoia park te brengen. Alleen die leidde ons echt de Bushbush in. Het waren allemaal grind/modder wegen. We zaten echt in the middle off nowhere, er stond zelfs een koe met een kalfje midden op de weg. Die gingen gelukkig zelf van de weg af. Ook kwamen we een ranch tegen waar echt bij stond dat je hun erf niet mocht betreden. Dat was even spannend want wij dachten dat we op hun terrein waren. Gelukkig hebben we niemand gezien. Uiteindelijk na 2 uur kwamen we weer op een verharde weg. En we bleken bij het beginpunt te zijn van waar we de Bushbush in gingen. Dus we konden nog 3 uur uur rijden naar het sequoia park. We zijn toen we aankwamen heel even in het park geweest.

Sequoia National Park en de reis naar San José:

We hebben vlakbij het Sequoia Park in een hotel overnacht. Na het ontbijt zijn we lekker het park in gegaan. Het was heel erg mooi. Wat een grote bomen staan daar. Je voelde je net een dwerg als je daar tussen liep. We hebben een wandeltrail gedaan van een uur. En mooie foto's gemaakt. Tijdens het wandelen kwamen we een Nederlands gezin tegen en die vertelde dat ze een moederbeer en twee kleine beertjes hadden gezien en op de foto gezet. Johannes baalde een beetje dat wij er geen een gezien hadden. Na de wandeling reden we naar de grootste sequoiaboom van het park, de General Sherman Tree. Hij is 84 meter hoog.
Wat zagen we onderweg in een grasveld zitten? Een wilde zwarte beer. Daar hebben we even naar staan kijken op een veilige afstand en foto's van de beer gemaakt. En Johannes was helemaal gelukkig. Had hij toch nog een beer gezien. En er stond een Amerikaans echtpaar bij ons te kijken naar de beer. De meneer vertelde een verhaal over toen hij klein was dat hij met zijn ouders en broers en zussen zijn gaan kamperen. Op een plek waar beren zitten. En een beer ging er met zijn vaders koelbox vandoor. Eerst zei vader van laat maar zitten die koelbox, maar toen hoorde hij dat zijn bier erin zat. Toen is hij toch met veel lawaai van het slaan van de potten en pannen achter de beer aangegaan en had toch zijn koelbox weer terug met zijn bier. Dat was wel een leuk verhaal om te horen.
En daar vandaan zijn we naar San José gereden. En hebben we overnacht.

San José

We zijn in de ochtend naar een mooi park geweest met een groot meer. Daar hebben we helemaal omheen gewandeld. En echt heel veel eekhoorns en ganzen met kleintjes gezien. Er zat naast het meer ook een golfbaan daar liepen zelf de eekhoorntjes overheen. Was echt leuk om te zien. Vanmiddag zijn Richard en Johannes gaan kijken of ze mee konden lopen met de politie. En wij hebben dit reisverslag gemaakt.

• 12 Mei 2015 - 08:11

Canan:

we volgen jullie helemaal! mooie foto's!!

• 14 Mei 2015 - 09:11

T V D Hoorn:

jullie maken wel wat mee,ik vind het leuk om de
    verslagen te lezen .kusjes thea xxx