Phoenix en Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu Phoenix en Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu

Phoenix en Kingman

Door: Kim & Richard

26 Mei 2015 | Verenigde Staten, Kingman

We zijn van Flagstaff naar Phoenix gereden. Daar hebben we 2 dagen doorgebracht. Het was daar ongeveer 30 graden. Dus lekker warm. De mannen zijn bij een politiebureau in Phoenix geweest en mochten een nachtdienst meedraaien.
Ook hebben we natuurlijk weer gewinkeld in Phoenix in z'n mooie Mall.

Vanuit Phoenix zijn we naar Kingman gereden. Dat ligt op de route richting Las Vegas. Daar hebben een rust pauze ingelast om de batterij op te laden en de lange stukken rijden even te vergeten.

De eerste nacht hadden we wat moeite om een hotel te vinden vanwege Memorial Day Weekend. De Amerikanen gingen er massaal op uit. Uiteindelijk is het toch gelukt via via. Het hotel had wat last van achterstallig onderhoud en er was geen WiFi maar voor 1 nacht waren we allang blij dat we wat hadden. De 2 andere nachten hadden we een ander hotel geboekt met WiFi.

Verder hebben we het Kingman Army Airfield Museum bezocht. Daar waren oude vliegtuigen op schaal, oude auto's en allemaal onderdelen van vliegtuigen en attributen van de Tweede Wereldoorlog. We kregen een rondleiding van een oude oorlogsveteraan die diende in de Tweede Wereldoorlog en tevens in Korea. De beste man was 87 jaar oud. Hij diende in beide oorlogen als Flight Commander bij de U.S. Airforce. Het was een eer en tevens een hele interessante rondleiding. Hij had echt veel te vertellen over zijn diensttijd en over wat er allemaal in het museum stond. Johannes heeft alles van wat er in het museum staat een foto gemaakt.

We zijn na het Airfield museum naar het Powerhouse Rt 66 Museum geweest. Dat ging over de beroemde route 66. Die gaat van Chicago naar Los Angeles. Ze lieten zien hoe de weg ontstaan was en hoe hij tegenwoordig bij ligt.

Tegenover het museum stond een grote stoomlocomotief. Die was echt enorm groot zoals op de foto's hieronder te zien is.

Ook zijn we deze 3 afgelopen dagen naar het Keepers of the Wild Nature Park geweest. Daar werden dieren opgevangen. We hebben Siberische tijgers gezien. En de witte Bengaalse tijger. Die was er in de LA Zoo niet. En Richard was teleurgesteld. Nu heeft hij er toch nog een gezien. Natuurlijk staat hij ook op de foto! Hij lag lekker in de schaduw van een boom. Verder hebben we emu's, struisvogels, witte herten, een grizzlybeer, schildpadden, vogels en apen gezien. Ook hebben we Richards favoriete aapje weer gezien. De Maki. Het was een schitterend park maar zo vol in de zon erg warm.

De middag hebben we lekker bij het zwembad van het hotel doorgebracht.

Dit was het verslag van de dagen 15 t/m 19.

En morgen op naar Las Vegas!!!!