Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Murica - WaarBenJij.nu

Flagstaff

Door: Richard

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag volgt het reisverslag van de dagen 13 & 14 van onze USA trip.

We kwamen gisteren na een "kleine" rit van 272 mijl aan in Flagstaff Arizona. Na een kleine stop @ de lokale Albert Heijn alias Wal-Mart (en natuurlijk de Supercenter variant) voor wat snacks en beverages zijn we onderweg gegaan naar ons motel voor de komende 2 dagen. Na aankomst en kamerinspectie hebben we ons na de maaltijd in de rust gezet en opgeladen voor dag 2.

Dag 2 Flagstaff.

Vandaag zijn we vanaf Flagstaff een stukje terug gereden richting de South Entrance van de Grand Canyon. Na aankomst mochten we ons eerst vervoegen in de rij met auto's voor de ingang van het park. Na betaling en het ontvangen van het toegangsbewijs zijn we het park ingereden. Op de info krant die we hadden gekregen stond er dat het mogelijk was om verschillende bus ritten door het park te nemen. Na kort overleg hebben besloten ons te laten rijden.

We zijn over de hele lengte van de Grand Canyon geweest aan de zuidzijde. Hieronder enkele impressies van de hoogte en grootte van het park. Op het diepste punt genaamd The Abyss was de vrije val naar beneden volgens The Bus Driver z'n kleine 1300 meter. Na een hele dag lopen en touren zijn we aan een heerlijke maaltijd gegaan en vroeg onder de wol want morgen vertrekken we naar Phoenix.